Premium zijden bloemdecoratie
 "Jouw favoriete bloem in ieder seizoen" 

Toepasbaarheid

Beyond Blooming past deze algemene voorwaarden toe op elk aanbod en alle overeenkomsten die met Beyond Blooming worden gesloten. Deze voorwaarden zijn van toepassing op huidige en toekomstige verbintenissen tussen de partijen, tenzij anders is overeengekomen en schriftelijk is vastgelegd. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig als ze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen tussen de partijen. Algemene voorwaarden van de klant worden expliciet van de hand gewezen.
Ook derden die door Beyond Blooming worden ingeschakeld bij de uitvoering van een overeenkomst kunnen zich op deze algemene voorwaarden beroepen. Beyond Blooming kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele fouten die door deze derden worden gemaakt. Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van kracht. Partijen zullen dan overleggen om nieuwe regels op te stellen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen, waarbij zoveel mogelijk de intentie van de oorspronkelijke bepalingen wordt behouden.


1. Bestelling Plaatsen
Wanneer een klant een bestelling plaatst bij Beyond Blooming, wordt deze pas officieel bevestigd wanneer Beyond Blooming dit schriftelijk bevestigt. Dit kan per e-mail of via een ander schriftelijk communicatiekanaal zijn. Bestellingen die via andere kanalen worden geplaatst, zoals telefonisch of via de website, worden ook bevestigd door Beyond Blooming, maar ook hier is een schriftelijke bevestiging vereist.


2. Levering
De levertijd van een bestelling kan variëren, afhankelijk van het specifieke product, de beschikbare voorraad en de gekozen betaalmethode. Als er geen specifieke levertijd is vermeld, garandeert Beyond Blooming dat de levering binnen 30 dagen plaatsvindt. Als Beyond Blooming om welke reden dan ook niet in staat is om de bestelde goederen te leveren, moet de klant hen hiervan schriftelijk op de hoogte stellen. Daarna moet Beyond Blooming een redelijke periode van 14 dagen krijgen om alsnog te leveren. Als Beyond Blooming na deze periode nog steeds niet levert, heeft de klant het recht om de bestelling te annuleren en een volledige terugbetaling te ontvangen.
De levering van de goederen wordt als voltooid beschouwd zodra ze het pand waar Beyond Blooming staat ingeschreven verlaten en door de klant zijn ontvangen. Bij ontvangst van de goederen moet de klant deze inspecteren op eventuele zichtbare gebreken of tekorten. Beyond Blooming behoudt zich het recht voor om een bestelling in delen te leveren, waarbij elk deel afzonderlijk wordt gefactureerd. De kosten en het risico van de levering zijn voor rekening van de klant, en het risico gaat over op de klant zodra de goederen zijn geleverd.

3. Retournering
Klanten hebben het recht om gekochte goederen binnen 14 dagen na levering te retourneren, zonder opgaaf van reden. Als een klant besluit om goederen te retourneren, moet deze Beyond Blooming hiervan schriftelijk op de hoogte stellen binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen. Vervolgens moeten de goederen binnen nog eens 14 dagen worden teruggestuurd. De geretourneerde goederen moeten in onbeschadigde staat, in hun originele verpakking en voldoende gefrankeerd worden teruggestuurd.
De kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor rekening van de klant. Beyond Blooming zal het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele initiële verzendkosten, binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde goederen terugbetalen.

4. Klachten
Klanten moeten eventuele klachten over de uitvoering van een bestelling binnen 24 uur na levering melden. Klachten met betrekking tot facturen moeten binnen 8 dagen na de factuurdatum schriftelijk worden ingediend. Als een klacht gegrond wordt verklaard, zal Beyond Blooming de goederen vervangen, repareren of het aankoopbedrag terugbetalen.


5. Aansprakelijkheid
Beyond Blooming is niet aansprakelijk voor schade die wordt veroorzaakt door handelingen van de klant of derden, inclusief misbruik of verwaarlozing van de gekochte goederen. Evenmin is Beyond Blooming aansprakelijk voor indirecte, gevolg- of bedrijfsschade. 


6. Intellectuele Eigendom
Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de producten en materialen van Beyond Blooming blijven bij Beyond Blooming of haar licentiegevers. Klanten moeten deze rechten respecteren en mogen geen inbreuk maken op deze rechten. Overtredingen kunnen leiden tot boetes en het verhalen van schadevergoeding.

7. Privacy
Beyond Blooming verwerkt klantgegevens alleen voor het afhandelen van bestellingen en houdt zich hierbij aan de geldende privacywetgeving. Klantgegevens worden niet zonder toestemming gedeeld, behalve wanneer dit nodig is voor het afhandelen van de bestelling of wanneer dit wettelijk verplicht is.

8. Toepasselijk Recht en Geschillen
Op alle transacties met Beyond Blooming is het Nederlands recht van toepassing. Geschillen die voortvloeien uit deze transacties zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in 's-Hertogenbosch.
 

9. Wijzigingen in Algemene Voorwaarden
Beyond Blooming behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te wijzigen. In geval van significante wijzigingen zal Beyond Blooming deze bespreken met haar klanten.


10.  Verhuur van goederen

Specifiek voor de verhuur van Goederen gelden voorts nog de onderstaande bepalingen:


1. Niet-tijdige Afname: Als de klant de gehuurde goederen niet op tijd of helemaal niet afneemt op de afleveringsdatum, blijft de huurtermijn toch van kracht. Dit betekent dat de klant verplicht is te betalen voor de huurtermijnen volgens de overeenkomst, zelfs als de goederen niet worden afgenomen.


2. Inspectie bij Aflevering: De klant moet de goederen bij aflevering zo goed mogelijk controleren op gebreken. Eventuele afwijkingen, zoals bestaande schade of gebreken, moeten worden genoteerd op een inspectieformulier dat door beide partijen wordt ondertekend. Als er geen inspectieformulier is, wordt ervan uitgegaan dat de goederen in perfecte staat zijn afgeleverd, tenzij anders blijkt uit duidelijke foto's van het product.


3. Goed Beheer van de Goederen: De klant moet als een goede beheerder voor de goederen zorgen, inclusief een schone opslag beschermd tegen weersinvloeden, effectieve beveiliging en gebruik in overeenstemming met de aard en bestemming van de goederen.


4. Toestemming voor Wijzigingen: Het is alleen toegestaan om wijzigingen aan te brengen aan de goederen na voorafgaande schriftelijke toestemming van Beyond Blooming verkregen te hebben. Dit omvat ook constructieve dan wel uiterlijke wijzigingen van de goederen.


5. Verplaatsing van Goederen: Indien de klant de goederen wil verplaatsen, bijvoorbeeld naar een andere ruimte, is hiervoor schriftelijke toestemming van Beyond Blooming vereist. De klant moet Beyond Blooming hierover tijdig informeren. De kosten en handelingen voor de verplaatsing zijn voor rekening van de klant, tenzij anders overeengekomen.


6. Onderverhuur en Gebruik: De klant mag de goederen niet onderverhuren of in (mede)gebruik geven aan derden. De klant is als enige verantwoordelijk voor het gebruik van de goederen zoals overeengekomen.


7. Informatie bij Dreigend Faillissement: Bij een dreigend faillissement, surseance van betaling of beslaglegging op de goederen moet de klant Beyond Blooming hier tijdig van op de hoogte stellen. Dit om het eigendomsrecht van Beyond Blooming te beschermen.


8. Naleving van Regels en Instructies: De klant moet alle van toepassing zijnde regelgeving, gebruiksvoorschriften en instructies strikt naleven. De klant is aansprakelijk voor schade als gevolg van het niet naleven van deze voorschriften.


9. Risico bij Niet-Gebruik: Als de klant de goederen niet kan gebruiken, blijft dit zijn risico en heeft het geen invloed op zijn betalingsverplichtingen, tenzij dit voornamelijk te wijten is aan Beyond Blooming.


10. Risico bij Verlies of Beschadiging: Het risico van verlies of beschadiging van de goederen tot het moment van teruggave ligt bij de klant. Als Beyond Blooming niet vrijelijk over de goederen kan beschikken door toedoen van de klant, komen de kosten voor Beyond Blooming.

11. Voortijdige Retournering: De klant mag de goederen niet voortijdig retourneren zonder toestemming van Beyond Blooming. Als de klant de goederen eerder retourneert dan overeengekomen, heeft hij geen recht op gedeeltelijke restitutie.


12. Teruggave in Goede Staat: Na beëindiging van de overeenkomst moet de klant de goederen op eigen kosten en in goede staat teruggeven, behalve normale slijtage. Als de goederen in afwijkende staat worden geretourneerd, kan Beyond Blooming een waardevermindering in rekening brengen.